Jeg læste bogen færdig i går, og jeg er meget begejstret. Du formår at give læseren sympati og forståelse for alle parter i bogen, og det er godt gået.

(Mikael Strøm Eriksen)

Fotograf:
Ali André Spange Nabulsi

Intet tilgivet er en foruroligende historie. At situationen udvikler sig så grimt er ikke kun de unges skyld, også politiet lader sig styre af frygt og manglende omtanke, og den efterfølgende behandling af de anholdte unge kan give røde ører og få en til at tøve, næste gang man vil fortælle om, hvordan det er at bo i et velfungerende demokrati. Udover beretningen om Ungdomshuset er det også fortællingen om Maja, der er begyndt på gymnasiet, nyforelsket, usikker på sine familierelationer. Glimrende fortalt og en vigtig brik i det historiske puslespil.

(Birte Strandby) Læs hele anmeldelsen her

Dermed er det vigtigste, at karaktererne er troværdige, og at man helst også kan relatere til dem og deres beslutninger. Og vigtigt for netop din fortælling er det, at man som læser bliver udfordret i sine holdninger til Ungdomshuset og åbner øjnene for nogle af de nuancer, der eksisterer, og det synes jeg i høj grad, at du formår at få igennem. Personligt relaterede jeg mest til Maja og syntes i bund og grund, at Bjarne var et dumt svin, men der er sikkert mange mænd i den alder, der vil kunne relatere til at have været i et ægteskab i mange år og savne gnisten og springe ud i utroskab. Men bare fordi jeg er uenig med Bjarnes beslutninger, er de stadig i overensstemmelse med hans karakter, og derfor skal man ikke ændre på det. Det gør også karaktererne mere livlige, når de ikke er perfekte, og når man forstår dem, selvom man er uenig med dem. Tekstens sprog er også varieret og fungerer, som det skal.

(Martin Dissing)