Artikler

Jeg har skrevet  en del artikler om kost og træning til O-posten, Dansk Orienterings Forbunds officielle organ..


Artikel 1 handler mest om hvad kulhydrater er og hvad behovet er, når man træner.

Artikel 2 handler om regulering af blodsukkeret og hvad man skal spise før træning og konkurrence

Artikel 3 handler om hvad man skal spise under og efter træning. Desuden er der en opskrift på en kage, der er velegnet til mellemmåltid.

Artikel 4 handler om fedt. Skal man helt undgå fedt? Hvilke typer fedt er nødvendigt at få med kosten?

Artikel 5 handler om protein og træning. Er det nødvendigt at tænke på protein når man træner?


Artikel 6 handler om vand. Hvorfor er væske så vigtigt når man træner og hvor meget skal der til?

Artikel 7 handler om grøntsager. Idéer til hvordan man får spist sin kvote på 600 g/dag.

Artikel 8 handler specielt om kostforberedelser til større løb

Artilkel 9 handler om hvad man kan tage med af mad når der ikke er et køleskab i nærheden

Artikel 10 handler om vægtkontrol. Hvilken betydning har vægten for løb og hvad skal man bruge den viden til.


Artikel 11 handler om vegetarkost i forhold til kødholdig kost. Fordele og ulemper.

Artikel 12 handler om kartofler. Kan de overhovedet spises?

Artikel 13 handler om fisk. Hvorfor er fisk sundt?

Artikel 14 handler om kosttilskud. Er det nødvendigt som løber at spise vitaminpiller?

Artikel 15 handler om alkohol. Er alkohol en god undskyldning?


Artikel 16 handler om morgen mad. Hvorfor er det vigtigt?

Artikel 17 handler om sukker. Er det sundt for tiden?

Artikel 18 handler om proteintilskud. Er det nødvendigt?

Artikel 19 handler om jern. Jernmangel er vidt udbredt.

Jeg har desuden skrevet lidt om "The inner game of" orienteringsløb til vores klubblad "Sokken"


Til Orientering.dk har jeg foreløbig skrevet

Artikel 20. Fif, der virker. Om at snyde sig selv.

Artikel 21. Sådan tager du dig sammen. Om nytårsfortsætter mm.

 

Hjem

Kontakt: Rolf Lund: rolflund@stofanet.dk eller 49211776